سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام

یادداشتی از حاج قاسم

در سال 70 حاج قاسم بازدیدی را از منطقه جنوب‌شرق و مرز داشتند و شب را در یک حوزه مقاومت همان‌جا خوابیدند و صبح فردا یادداشتی را در دفتر فرمانده این حوزه نوشتند که اینها مکتب حاج قاسم است.

متن این یادداشت به‌شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام علی رسول‌الله

درود خدا بر انسان‌های شایسته‌ای که عشق و محبت و  برادری و اخوت را در دل‌های خاموش و نیمه‌جان ما کاشتند و ما را به وادی امید رهنمون ساختند.

درود خدا بر شهدایی باد که چون شمع فروزان سوختند و بشریت را نور بخشیدند.

درود خداوند بر انسان‌های بیداردلی که در دل صحراهای سخت با دریادلی از انقلاب اسلامی خود پاسداری کرده‌اند.


برادر عزیزم 

از محبت‌های حضرت‌عالی در طول اقامت اینجانب و هیئت همراه صمیمانه تشکر می‌کنم.

به شما و همه عزیزانی که این‌چنین با عشق، بیدار و هوشیار مواظب و مراقب حرکات ضدانقلاب هستید و توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی دارید تبریک عرض می‌کنم و چند نکته را من‌باب تذکر یادآوری می‌کنم؛

1 ـ به جمله امام رضوان الله تعالی علیه توجه بفرما که فرمود "عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید و در همه حال او را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانید."

2 ـ اخلاص در عمل و گفتار و کردار را سرلوحه حرکت خود قرار دهید و هر چیز را برای او و رضای او بیان و عمل کن و بس.

3 ـ بر عبادات و وظایف واجب خود به‌خصوص نماز مراقبت کن و هیچ چیز را بر آنها ترجیح نده و بدان همه انقلاب و خون‌ها برای اجرای آنها بوده است.

4 ـ با دوستان انقلاب به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران دوست و با محبت توأم با ارادت رفتار و برخورد کن و همیشه خود را مدیون آنها بدان.

5 ـ با دشمنان انقلاب یا کج‌فهمان مدارا کن و با لحن نصیحت و بدون سرزنش برخورد کن.

6 ـ در زمان مسئولیت و مأموریت با زیردستان خود رعایت حال آنها را بکن و این را بدان که خداوند در همه افراد شجاعت را یکسان به‌وجود نیاورده است لذا با افراد ترسو با سرزنش برخورد نکن.

7 ـ با آنها در زمان غیر مأموریت چنان باش که اگر کسی ناگهان وارد جمع شما شد تشخیص بالا و پایین ندهد اما حریم را حفظ کن، با آنها بر سر یک سفره غذا بخور و از همان بخور که آنها می‌خورند و از همان بنوش که آنها می‌نوشند.

8 ـ در برخورد و نزاع هرگز حرف‌های زشت را بر زبان جاری نکن حتی با دشمنان.

9 ـ چند آیه قرآن را در شروع صبح و چند آیه قرآن را در زمان خواب و آخر شب حتماً بخوان.

10 ـ در کلاس‌های فرهنگی مخصوصاً اصلاح نماز و روخوانی قرآن در بین افرادی که به شما متصل هستند این را گسترش بده و توصیه بکن.

11 مهرماه 1370

برادر کوچک شما قاسم سلیمانی

منبع : خبرگزاری تسنیم