سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام

الگوی ایمان 2

جرعه ای از زندگی فاتح خیبر شهید مهدی زین الدین

وقتی رسیدیم به نقطه ای که باید مستقر می شدیم، چادرها را علم کردیم و پست های نگهبانی را چیدیم. من پاس یکی مانده به آخر بودم. پست بعد از من ناصری بود. می دانستم کجا می خوابد. وقتی پاس من تمام شد، برگشتم و رفتم بالای سرش. پتو را کشیده بود رویش. اسلحه را گذاشتم روی پایش و گفتم: پاشو! نوبت نگهبانی توست. او هم بلند شد و بدون این که چیزی بگوید، رفت سر پست. تازه چشم هایم گرم خواب شده بود که دیدم کسی تکانم می دهد.چشم ریز کردم، ناصری بود.

ادامه ی مطلب...

دیوار کور بود ندید

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ببخشید دیوار کور بود ندید

این جمله در هنگام برخورد انسان بینا با دیوار به کار میرود و اگر انسانی نابینا باشد و با دیواری برخورد کند هیچ گاه چنین جمله ای در مورد او به کار نمی رود

این سخن در مورد عقل و انسان عاقل هم صادق است و از انسانی که بهره ای از عقل نبرده و به اصطلاح دیوانه است از او انتظار تفکر و تصمیم گیری درست نمی باشد و تصمیم گیری و رفتار های غلط او را نتیجه ی شرایط او می دانند ولی در مورد انسان عاقل این گونه نمی باشد و انتظار تصمیم گیری صحیح انتظاری به جا و درست می باشد.

ادامه مطلب...

عقل چشم نیست

بسم الله الرحمن الرحیم

 حیطه ی کار عقل کجاست؟

خدا برای هر یک از حواس پنجگانه ی انسان حیطه ای از کارایی و توانمندی قرار داده است تا انسان بتواند با آن حس نیاز خود را در آن حیطه مشخص برآورده نماید و البته مشخص است هیچ یک از حواس انسان توان انجام کار حس دیگر را ندارد مثلا هیچ گاه چشم نمی تواند صدایی را بشنود و یا هیچ گوشی توان چشیدن طعم غذایی را ندارد.

این صحبتی که در مورد حواس مطرح می باشد مخصوص این حواس نبوده و می توان در مورد نعمت ها و قابلیت های دیگر انسان هم مطرح نمود که مهمترین آن ها قوه ی عقل است.

ادامه ی مطلب...

الگوی ایمان 1

 سیره شهید رجائی در گفتگو با مهندس سیدمرتضی نبوی 


 با توجه به اینکه شما از همراهان و همکاران شهید رجائی بودید، از خاطراتی که با این شهید بزرگوار داشتید برایمان بگویید.

* بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم؛
بنده از دوران دبیرستان به آقای رجایی ارادت داشتم. ایشان یک معلّم ویژه و خیلی برجسته در میان معلمان و اساتید بود. بسیار متواضع و دارای آرامش و طمأنینه بود و تمام رفتار و سخنان و سکناتش آموزنده بود. من هرگز سر کلاس ندیدم که ایشان از کوره در برود و عصبانی شود. شیوه‌ی رفتار ایشان نشان می‌داد که یک انسان خودساخته است. یک شخصیت قرآنی که کلام و رفتارش کاملاً منطبق با تعلیمات قرآنی و ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام بود.

                          ادامه ی مطلب...