سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام

الگوی ایمان 4

 چند ویژگی از حاج قاسم در میدان جنگ ، چیزی که امروز بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.

گفتگو با ابو باقر همرزم حاج قاسم سلیمانی /در سوریه چه گذشت؟
ویژگی اول حاج قاسم این بود که توکل عجیبی به خداوند و نصرت الهی داشت کسی که عزت و نصرت و پیروزی را از خداوند می‌بیند، دشمن را حقیر می‌شمارد و به همین دلیل انگیزه او برای نبرد با دشمنان در جبهه‌های دفاع مقدس و همچنین سوریه و عراق همیشه مثال زدنی است و خودش منبع و مرکز پمپاژ معنویت، انگیزه و اراده بود و این را از خداوند داشت و همیشه برای اجرای عملیات‌ها به فرماندهان و رزمندگان روحیه می‌داد.

ادامه ی مطلب...

دوربین هایی خنجری

جاسوسانی از جنس فرهنگ

وقتی انسان ها به اسم علم و تحقیق  و پیشرفت نابود می شوند.

یکی از مشخصه‌های فرهنگی دوران جنگ سرد بین اردوگاه سرمایه‌داری و اردوگاه سوسیالیستی از پایان جنگ دوم جهانی تا 1991 و فروپاشی اتحاد شوروی، رمان‌ها و فیلم‌های ژانر جاسوسی بود که بسیاری از شخصیت‌های داستانی این آثار تبدیل به بخشی از فرهنگ عامه غربی‌ها تبدیل شدند. یکی از تاثیرات این فیلم‌ها و رمان‌ها، شکل دادن به تصویر «جاسوس» در ذهنیت عمومی مردم دنیا بود: فردی به شدت خونسرد، بی‌عاطفه و صورت‌سنگی، فرز و چابک، دست به هفت تیر  که مثل سوپرمن خلاف جهت اتوبان رانندگی می‌کند و از پشت بامی به پشت بام دیگر می جهد... د. و البته آن بارانی و کلاه شاپوی معروف و سیگاری که مثل دودکش کنج لب دود می کند.

ادامه ی مطلب...

بگو ولی از آن نگو

وضعیت آزادی بیان در غرب

جواب عجیبی داد، گفت نه او حق نداشته است چنین چیز‌هایی بگوید و بنویسد، چون خلاف حقیقت بوده است برای همین باید مانع او می‌شدند. آن موقع فهمیدم آن‌ها در هر چیزی به جز هولوکاست آزاد هستند، چون بحث صهیونیسم و اسطوره‌های صهیونیسم مطرح است، حق ورود ندارند و با قوانین حقوقی و جزایی برخورد می‌کنند تا درس عبرتی برای بقیه باشد، به غیر از این ده‌ها موارد دیگر هم بوده است.

 مسعود شجاعی‌طباطبایی می‌گفت خبرنگاری از بی‌بی‌سی گفته بود چرا شما در مقابل کاریکاتور‌های اهانت‌آمیز به پیامبر سراغ هولوکاست می‌روید، شما هم بیایید و کاریکاتور پیامبر آن‌ها را بکشید.

- می‌گفت تعجب کردم و گفتم فکر می‌کنید دین مسیحیت و یهودیت دشمن ما هستند که چنین کاری بکنیم. حضرت مسیح پیامبر خداست توهین چه معنایی دارد؟ اگر کسی به پیامبر اسلام (ص) توهین کرد قرار نیست در مقابل به پیامبر آن‌ها توهین کنیم، لذا عملاً اینگونه شده که موضوع هولوکاست از مسیح مقدس‌تر است.

ادامه ی مطلب


الگوی ایمان 3

پارسای بی ادعا

در همان‌ سال 1360 بود که رزمندگان جبهه حق علیه باطل پس از عملیات فتح‌المبین تعدادی توپ از عراقی‌ها غنیمت گرفتند به همین دلیل می‌خواستند آنها را فعال کنند؛ چراکه در آن زمان سنگین‌ترین سلاح ما خمپاره 120 بود و چندتا کاتیوشا.

این توپ‌ها به دلیل اینکه روسی بودند،‌ نه رزمندگان می‌توانستند با آنها کار کنند و نه ارتشی‌ها، چراکه توپ‌های آنها هم آمریکایی بود و در این زمینه آموزش ندیده بودند.

برای همین به اشکال گوناگون توانستیم این توپ‌ها را فعال کنیم، برخی موضوعات را از سربازان بعثی که دستگیر کرده بودیم،‌ برخی موضوعات دیگر را هم از طریق کتابچه‌هایی که در سنگر بعثی‌ها یافته بودیم،‌ یاد گرفتیم.

جالب است که تمام این نکات را تنها در سه ماه آموزش دیدم و توانستیم در عملیات‌های که به آزادسازی خرمشهر منجر شد، استفاده کنیم.

ادامه ی مطلب


دایه های بسیار مهربان

دموکرات ها بدتر از جمهوری خواهان

31 شهریور 1359 وقتی ارتش بعث عراق حمله به خاک ایران را آغاز کرد، برخی «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور تازه به قدرت رسیده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه را حامی جنون جنگ‌طلبانه «صدام حسین» معرفی می‌کردند. روایتی که اگرچه بخشی از حقیقت بود اما تمام آن نبود. ماه‌ها پیش از او «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده که با شعار حقوق‌بشر برسرکار آمد و با انقلاب ایران شکست خورد، آتش‌بیار جنگ شده بود. سال 1981 «الکساندر هیگ» وزیر خارجه وقت آمریکا طی گزارشی از سفرش به غرب آسیا نوشت: «رئیس‌جمهور کارتر از طریق ملک فهد به عراقی‌ها برای حمله به ایران چراغ سبز نشان داده بود.» ریگان در تجهیز و تشویق ماشین جنگی صدام مسیری را ادامه می‌داد که کارتر آغاز کرده بود. با این حساب جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا به یک اندازه علاقه خود به ایران اسلامی را نشان می‌دادند!

ادامه ی مطلب